Maģiskais fototrijstūris


Ievads

Šis raksts nosaukts tik pompozi, lai uzsvērtu trīs — manuprāt pašas pamatu pamata lietas, —  kas jāsaprot,  fotografējot.

Lielai daļa no tiem, kas fotografē, pilnībā pietiek ar automātisko režīmu, kādā strādā lielākā daļa “ziepjutrauku” un kas pieejams arī pārejas (bridge) un spoguļkamerās (SLR).

Taču, ja fotografēšana mūs ieinteresē vairāk, mēs varam sākt just, ka automātiskais režīms dažkārt neļauj mums izdarīt to, ko vēlamies  panākt, ka skaistā portretā mūsu uzmanību nenovērš fons, ka kamera dažreiz nepareizi “saprot”, ko esam no tās gribējuši, un tamlīdzīgi.

Šādā gadījumā ir vērts pamēģināt tā sauktos pusautomātiskos režīmus, kas pieejami gan SLR, gan pārejas kamerās, gan arī dažā labā “ziepjutraukā”.

Taču, lai šos režīmus pilnvērtīgi izmantotu, būtu jāsaprot, kas tad notiek fotografējot.

Par laimi, pašas pamatlietas, kuras ir jāzin, ir tikai trīs: ekspozīcija, apertūra (diafragmas atvērums) un ISO jeb sensora/filmiņas jūtīgums. Automātiskā režīmā fotografējot, mēs atstājam tās pilnība fotokameras datora ziņā. Mēģināšu tās aprakstīt. Nesniegšu formālu un precīzu definīciju, bet drīzāk norādīšu, ko un kā šie trīs parametri ietekmē.

Ja principā jau šie jēdzieni ir skaidri, bet gribas redzēt kopsakarības, aicinu pa tiešo doties uz kopsavilkumu.

Pretējā gadījumā var lasīt tālāk: Δ Ekspozīcija

2 responses to “Maģiskais fototrijstūris

  1. Atpakaļ ziņojums: Tweets that mention Maģiskais trīsstūris « Melnā kaste: iesācēja padomi fotogrāfēšanā -- Topsy.com

  2. ss

    liels paldies! informacija tieši kuru meklēju. :)

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s