Plaģiāts kā atzinības izpausme


mytext

Ar sarkanu atzīmēts mans teksts, kas pārpublicēts 1:1

Pasekojot jaunākā komentāra autora (sveiks, ilmarinnens!) paša blogam, ar zināmu izbrīnu konstatēju, ka viņa pārpublicētajā “profesionāla fotogrāfa Reiņa Melioranska” rakstā “Kas ir objektīvs un kā izvēlēties sev pareizo?” gandrīz puse raksta sastāv no mana raksta “Objektīvi” pārpublicējuma.

Tas, protams, ir glaimojoši, taču pretrunā ar šī bloga izmantošanas nosacījumiem, kuri nodefinēti “Par lapu” sadaļā, un kuri saka, ka, cilvēki, protams, drīkst brīvi nekomerciālos nolūkos pārpublicēt manis rakstītos tekstus, taču tikai tad, ja ieliek atsauci uz šo lapu.

Es savus tekstus rakstu pats, varbūt labāk, varbūt sliktāk, bet netulkoju un nesagramstu pa internetiem svešu — vai arī, ja citēju, tad veidoju atsauci, cenšos ievērot visu tiesības tikt atzītiem (ja kaut kur esmu to palaidis garām, droši norādiet, izlabošu).

Šinī gadījumā pie tam, ņemot vērā, ka Reiņa rakstā atzīmēts, ka “Raksts tapis sadarbībā ar apģērbu interneta veikalu StarStyle, kas tagad arī piedāvā iegādāties smaržas”, izskatās, ka Reinim par šo pa pusei plaģiātu ir pat samaksāts.

Nu, tā kaut kā nesmuki drusku.

4 komentāri

Filed under Nekategorizēts

4 responses to “Plaģiāts kā atzinības izpausme

  1. Lai publicētu šo rakstu man ar Reiņa atļauju nepietiek un es tagad esmu intelektuālais noziedznieks?
    Diemžēl pirmo šo tulkojumu variantu atradu tieši Reiņa mājaslapā!
    Pirms materiāla (Materiāls ņemts no: http://www.fotoreinis.lv/project/kas-ir-objektivs/) publicēšanas tiku jautājis Reinim atļauju to darīt, uz ko saņēmu apstiprinošu atbildi, ka viņš neiebilst.
    Tas, kurš ko un cik % tulkojis no raksta, ceru, ka man nav jāmin? Jo sevišķi, ja rakstā tas nav minēts! Jeb ir citi varianti?
    Esmu publicējis šo rakstu lai nepazaudētu starp citiem mani interesējošiem interneta rakstiem.
    Ja tas, ko esmu ielicis savā “blogā” (jūs to tā nosaucāt) jums dikti traucē, varu izdzēst! Ko arī izdarīju!
    Nav problēmu!
    Vēlu veiksmi!
    P.S.
    Varbūt tur ir vēl kāds raksts, kurš aizskar jūsu cieņu un godu?
    Izdzēsīšu, tikai dodiet ziņu!

  2. Sorry!
    Man tomēr ir jautājums uz kuru es gribētu atbildi!
    Pie kā es esmu vainīgs, ja mans niks tiek pieminēts jūsu rakstā?
    Pretējā gadījumā man jālikvidē Ilmarinnens.wordpress.com!
    Jo visu, ko tiku publicējis biju saskaņojis ar autoriem kuru lapās materiālu atradu!

    • Piektdienis

      Jūs drusciņ pārpratāt.

      Jūs pie sevis pārpublicējāt Reiņa rakstu. Ar visu norādi. Viss kārtībā. Un vēl pavaicājāt atļauju Reinim, pavisam jauki.

      Tikai Reinis savukārt šo _savu_ rakstu pa pusei ir vienkārši nokopējis no mana raksta manā blogā. Bez kādām atsaucēm. Kas man nav patīkami.

      Tas arī viss.

      Pret jums nekādu pretenziju, sākumā vienkārši pieminēju jūs kā cilvēku, kura weblapai sekojot, uzgāju Reiņa lapu. Un skaidrs, ka jūs nevarat izsekot tam, ko kurš kur raksta. Nav jau arī šausmīgi svarīgi. Man vienkārši kā šo pāris rindkopu autoram būtu gribējies, ja jau reiz tās Reinim ir likušās pietiekami labas, lai liktu savā lapā, lai Reinis arī ieliek norādi uz mani.

Komentēt

